Strona główna > Ebiznes > Jak Wygrać w eBiznesie?

Jak Wygrać w eBiznesie?

5 października, 2011 Dodaj komentarz Go to comments

Ebiznes czyli biznes elektroniczny, kieruje się tymi samymi zasadami co każda inna firma. Wiele osób zaczyna w ebiznesie bo wydaje im się, że będzie im łatwiej. Tak, po części mają rację. W ebiznesie często nie trzeba dużych nakładów kapitału aby zacząć. Ale żeby nie tylko zacząć, ale i przeżyć a później wygrać, potrzeba mnóstwa ciężkiej pracy i wiedzy.

A oto kilka porad, jak odnieść sukces w ebiznesie i pokonać konkurencję

Sukces w ebiznesie 1. USP

Niech Twój produkt (lub usługa) będzie unikalna. Może być podobny do konkurencji, ale w czymś musi się wyróżniać. To coś to USP, czyli unique selling poiont. Coś, co wyróżnia Cię z tłumu. Często już sam sposób dostarczenia, obsługi klienta czy przeniesienie rozwiązania z biznesu tradycyjnego do ebiznesu, da Ci ten wyróżnik.

Sukces w ebiznesie 2. Strategia

Już na początku działaj i myśl strategicznie. Zacznij od porządnego biznesplanu i badań rynku. Projektuj i starannie analizuj każdy swój pomysł. Wciąż zadawaj sobie pytanie, jak możesz go ulepszyć.

Sukces w ebiznesie 3. Tworzenie systemu

Kolejny sposób na zdobycie przewagi w ebiznesie to stworzenie systemu. A nawet systemów. Zamiast działać kiedy jest konieczność i gasić pożary, działaj systemowo. Spisuj najważniejsze działania w formie procedur. Dzięki temu łatwo przekażesz je pracownikom, a z czasem możesz takie procedury doskonalić. Firma która opiera swoje działania na procedurach i je doskonali, staje się coraz lepsza jak stare wino.

Sukces w ebiznesie 4. Automatyzacja procesów

To co możesz, automatyzuj. W dzisiejszych czasach można tysiące rzeczy zrobić automatycznie. Po co płacić za pracowników, którzy: będą obsługiwać sklep, wysyłać maile, realizować zamówienia, wystawiać faktury, itd. – jak może to zrobić jeden system? Autoresponder lub Videoautorepsonder odpowie na klienta zapytanie i przyśpieszy pracę. Videotutorial ułatwi użytkowanie a wraz z systemem automatycznej pomocy wyeliminuje zapytania od klientów. Jest mnóstwo takich technologii, wystarczy się rozejrzeć!

Sukces w ebiznesie 5. Wyznaczaj cele biznesowe

Jeśli działasz z dnia na dzień bez celów, kręcisz się w kółko jak samochód bez koła. Wyznaczaj swoje cele na każdy dzień, tydzień, miesiąc, rok i dłuższe okresy. To one będą prowadzić Cię za rękę w codziennym podejmowaniu decyzji biznesowych

Sukces w ebiznesie 6. Najpierw znajdź klientów, potem uszyj im produkt

Stary przepis na biznes polegał na wyprodukowaniu produktu i znalezieniu klienta. Dzisiaj przy globalnej sieci, milionach firm i ogromnej podaży, to nie wystarczy. Najpierw musisz znaleźć klienta i segment rynku, na którym chcesz działać. Potem zapytaj klienta, jaki ma największy problem (np. ankieta) i wejdź z nim w relacje. Rozwiąż ten problem i wystaw fakturę! W ten sposób nie ryzykujesz, że stworzysz coś, czego nikt nie kupi.

Sukces w ebiznesie 7. Buduj listy adresowe

Listy adresowe (czyli listy mailingowe) to podstawa ebiznesu. Dziwi mnie, że tak niewiele firm potrafi z nich efektywnie korzystać. Taka lista to dojna krowa, która dobrze traktowana – przez długie lata daje mleko.  W zależności od produktów i marży, możesz jednorazowo z mailingu otrzymać od kilku, do kilkuset tysięcy złotych!

Pozdrawiam,

Marcin Kijak

eBiznes Rewolucja.pl

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Dodaj komentarz